Nu blir det drama

 
Nu har jag jobbat en vecka, och överlevt - det är pirrigt träffa nya elever!
Sen har vi lärare ju ett konstigt jobb kan jag tänka ibland... på några få (halv-)dagar ska vi planera vad vi ska göra varje vecka ca 35 veckor framöver, och det ska man i sin tur "gångra" med antal kurser som man har (jag har sex kurser på vardera 100 poäng/timmar). 
 
Det krävs otrolig tankemöda att komma på fiffiga övningar och uppgifter som bygger på varandra och också ska motsvara kraven som står i ämnesplanerna i så många olika kurser. De första lektionerna ska också detaljplaneras i samma veva. Och som jag berättat tidigare så byter vi lärplattformar så man ska lära sig det också och skapa rum och mappar och strukturer. På det min konstanta smärta i högerarmen pga allt datoranvändande.
Jag känner mig både lite skyldig och tacksam för att kollegan Cicci kunde åka till Stockholm för att inviga kuben i projektet Att göra skillnad tillsammans med bildlärarkollegan Eva och fyra elever istället för mig eftersom jag haft min son i veckan.  
 
Nu är det dock äntligen helg och i veckan gick jag igång som bara den på Åhléns höstkollektion och den kampanj som de kallar "Rum för drama". Har ni sett den? Jag ÄLSKAR färgskalan! Så imorrn belönar jag mitt slit med att dra på Åhléns med mina rabattkuponger och shoppar något vackert. 
 
Här är bilderna som inspirerade mig mest: 
 
Arrangemangen i denna och bilden allra överst är så otroligt fina. Blommorna lyfter ju helheten och det är ju svårt härma eftersom man inte har råd med snittblommor jämt och ständigt, men tygblommor är ju en plan B. Och vaser har jag tillräckligt för att kunna försöka härma idén. 
 
Duken i denna bild... oj oj. Schäslongen är också himla fin men jag vet inte var jag skulle rymma en sådan. 
 
Också guldbesticken här... en vacker dag så...!
 
Blir också så sugen på ett grönt marmorfat med kant.
 
Jag återkommer med bildbevis om det blir någon shopping imorrn :-)
 
(Bilderna tillhör Åhléns och vissa är något beskurna.)

Kommentarer
Postat av: Paul

Anita
Jag önskar dig all "lycka till"jag kan uppbåda. Du är en så duktig lärare så du kommer givetvis att "fixa" det här. 6 olika kurser! Nja lite att bita i förstås. Men var rädd om högerarmen och det går vägen! Kram Paul

Svar: Kan behöva ett lycka till känner jag, vet inte vad jag ska göra med den rackarns armen. Kapa av den? Tror jag får revidera texten dock, jag har inte 6 OLIKA kurser. Kram!
Anita Blomkvist Johansson

2015-08-29 @ 14:43:41
URL: http://pgrahn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0