Teneriffaresan - Mot paradisön!

Nu har jag börjat redigera bilderna från Teneriffa. Inte helt lätt kan jag säga - jag har fått ett otrevligt blåstick på alla bilder tagna vid poolen! Jag får ursäkta mig med att jag av naturliga skäl inte är så van att fotografera i poolmiljö så jag missade att vitbalansera korrekt. 
 
De här första bilderna är mest från början av resan, innan vi ens lämnade Sverige:  
 
Flyget till Teneriffa gick tidigt på morgonen den 7 april så vi var tvungna boka in oss på Clarion Hotell på Arlanda natten före. Där bodde vi himla bra, och typ 100 meter till incheckningsdisken :-) 
 
Clarion var lite flott och businessaktigt. 
 
Också hade de spejsiga mattor i hotellkorridorerna. 
 
Innan vi skulle gå och lägga oss gick vi till ett av matställena i Sky City på Arlanda där vi hade fin utsikt över planen som lyfte i skymningen. 
 
Filip frös så han såg ut så här när han satt och spelade på sin Nintendo medan jag åt klart min sushi. 
 
Lite märkligt att spendera en kväll och natt på en flygplats. 
 
Klockan 5.20 ringde väckarklockan och det var kämpigt för Filip att kliva upp men han var ändå vid gott mod. Här sitter vi vid vår gate och gäspar i kapp. 
 
Största peppen var inte egentligen resan för Filip utan - ta daaa - dessa klistermärken som han längtat efter i över två månader! Vi hade beställt dem i Taxfree-broschyren vi fått hem inför resan och han visste att de väntade på honom på hans flygstol i planet. 
 
6 timmar senare satt vi så äntligen på transferbussen till vårt hotell på Teneriffa. Oj vad det var mycket pepp hos Filip då!  För palmer, blommor, solen... 
 
...och sen poolen! Tror det tog oss högst 20 minuter från då vi kom till hotellet innan vi plaskade och solade vid poolen. 
 
Eller förresten, vi hann ta dessa hemska bilder allra allra först. 
 
Tur det blev bättre sen haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0