Triangulator

En bild behandlad i ett triangulatorprogram, jag har låtit originalbilden lysa igenom för att inte bara få fasetter.
 
Fick ett superbra tips från en elev i en av mina grafklasser idag - ett program som heter Triangulator och som gör att bitmaps (alltså pixeluppbyggda bilder) delas upp i vektorgrafiska fasetter. Fasettbilden laddar man sen ner som .svg och öppnar (jag monterade in i) Illustrator.
 
Älskar sånt här trixande som innebär liten insats > stort resultat. Sen är det bara att komma på bra sätt och sammanhang att använda det på och i.
 
Så här såg bilden på Annie Lennox ut i original.
 
Här har ni en manual: How to create vector polygonal background quickly
På denna sida laddar ni ner programmet: Somestuff.ru ... Scrolla ner på den sidan och leta efter symbolen som ser ut så här (se nedan) och klicka därefter på länken nedanför där det står att man kan downloada: 
 
 
Lycka till, och trevlig helg! För mig blir det surströmming med vänner ikväll, om jag inte drunknar i regnovädret på väg hem vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0