På nycirkus!

 
Ikväll har jag och Filip varit och sett en föreställning på den nycirkusfestival som pågår här i Umeå just nu. Vi såg FLOWN av cirkusgruppen Pirates of the Carabina som bestod av britter och irländare om jag förstod det hela rätt.
 
Innan föreställningen började vi med middag på Lottas krog:
 
Filip satt bredvid den spännande rustningen.
 
Sen såg vi föreställningen som innehöll många akrobatiska trick.
 
Ofta var akterna lätt invävda i små historier om livet i kulisserna. Här var den kvinnliga akrobaten något besvärlig med killen som skulle strycka sin väst :-)
 
Många akter var humoristiska och "misslyckade", som den med den här wanna be-cirkusprinsessan.
 
Hon gjorde fantastiskt framträdande där hon hängde, ramlade och klämdes på olika sätt i ett långt tygsjok.
 
Imponerande var hur de som agerade motvikt kunde ha koll på och hinna med att dra och släppa vid exakt rätt tillfälle. Det jobbet skulle jag verkligen inte vilja ha.
 
 
Jag filmade finalscenen då i princip alla, både akrobaterna och musikerna, ja till och med trummisen med sina trummor, till slut hängd eller flög i luften!
 
Efter föreställningen fick vi chans att fotografera med den "misslyckade" cirkusprinsessan, då hade hon tappat peruken för länge sen.
 
Imorron går jag ensam på en annan nycirkusföreställning: Le Soirée. Den ska vara både dekadent och burlesk så det blir ju spännande. Får hoppas jag känner nån annan som ska se den så jag har nån att rodna tillsammans med, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0