Övar mig i Illustrator

Det är jag, i det blå, hehe.
 
Leker osedvanligt mycket i Illustrator på jobbet dessa veckor. Jag har både en stor grupp elever i Grafisk illustration och en lika stor grupp elever som läser den grafiska profilen i åk 2 och i båda kurserna håller jag genomgångar i Illustrator. Vissa elever går båda kurserna så de får höra en del saker två gånger, men de är tålmodiga och biter ihop och väntar på bättre tider :-)
 
Hur som helst gäller det för mig att repetera och öva för att minnas hur man göra vissa saker eller framföra allt och se vad man kan göra av kunskaperna.
 
Här är lite mer färgglatt där jag försökt hitta metoder för att härma effekter i illustrationer som eleverna hittat på bland annat Pinterest:
Så här kan sökresultatet se ut när man söker på Graphic pattern på Pinterest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0