Halloween på Midgårdsskolan

Moa och Signe, medieelever i åk 3, som otäcka tvillinglika zombies.
 
Idag är det många som går ut för att fira Halloween men redan för en vecka sen på fredagen innan höstlovet så firades Halloween på mitt jobb, Midgårdsskolan. De som var utklädda uppmuntrades instagramma sig för att tävla om bästa klädsel, men jag minns tyvärr inte vad taggen var så jag kanske återkommer om det. Här är i alla fall bilder jag tog på förra årets halloween på Midgård.
 
Vädret var hemskt för en vecka sedan, ett riktigt skräckväder; det stormade och regnade och regnade dessutom in från korridortaken. Helt plötsligt blev det dessutom strömavbrott när jag satt i en sal med mina medieelever i åk 1, och då började en av eleverna skoja där i mörkret och säga att det var zombiesarna som haft sönder strömmen, - "Nu kommer dom!".
 
Jag (och flera andra i klassrummet) har uppenbarligen inga problem med inlevelseförmåga så när nån sa att Moa och Signe (se bilden ovan) kanske var på väg in till oss så blev jag och de skraja och jag slängde mig på dörren till klassrummet och slog igen den, JÄTTERÄDD för att tjejerna skulle dyka upp för att skrämma oss, haha!
 
Om ni kollar klippet jag filmade på Moa och Signe ett tag innan strömavbrottet så kanske ni kan förstå mig :-) :
 

Halloween på Midgårdsskolan 2014 from Anita B Johansson on Vimeo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0