Cykeltur i vårgrönska

 
Idag slutar min halvtids sjukskrivning och imorrn går jag tillbaka i princip på heltid på jobbet igen. Jag är lite orolig för armen och handen och värken för jag har haft jätteont i veckan av att bara ha suttit tre dagar och jobbat. Sjukgymnasten har gett mig ett ordentligt träningsprogram som jag hållit på med ett par veckor nu, får se om det kan bli nåt bättre med det. Men det sitter liksom en liten tagg i sinnet som säger att jag egentligen inte tror det kommer bli bättre. Men man får väl inte ge upp, gäller att försöka tänka positivt.
 
För övrigt har vi haft en helt ljuvlig dag idag. I helgen har det ju kommit riktig vårvärme och med den så exploderade ju grönskan. (Jämför t.ex.med bilderna i föregående inlägg från där jag fotade stugorna vid Nydalasjön i fredags, alltså för bara två dagar sedan!) Vi var ju bara tvungen UT i den varma solen så det fick bli en cykeltur utefter älven mot Backenkyrkan och tillbaka.
 
Efter det var jag så tankad med C-vitamin så jag var iväg med vår sopsortering till miljöstationen, pantade flaskor och handlade och till sist så dammsög jag hela bostaden. Nu har jag belönat mig med lite bloggtid men framförallt så ska jag lägga mig i soffan och se nån bra film :-).
 
Så här såg det ut idag på cykelturen när vi stannade och pustade lite och kastade sten vid en udde strax nedanför Backenkyrkan:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0