Torsdag på Tom Tits

Andra dagen i Stockholm hade vi laddat för en heldag på Tom Tits Experiment i Södertälje. Jag har aldrig varit där men hört talas om det och när jag läste att de erbjuder hela fyra våningar med barnvänliga upplevelser och experiment så kände vi oss övertygade om att det skulle vara värt ta pendeln på nära en timme till Södertälje.
 
Här är bilder:
 
Det är inte så ofta (ungefär aldrig) vi åker tåg så jag tror det var rätt så spännande för Filip.
 
Rätt spännande för mig också som det verkar :-)
 
På väg genom Södertäljes centrum passerade vi fin graffitti som Filip var tvungen undersöka närmare. 
 
Man får gå genom hela centrum för att ta sig till Tom Tits men det var inte svårt hitta, bara raka spåret.
 
Vid toaletterna på Tom Tits passade Filip på att dansa i en gardin av ånga :-)
 
Här är jag och Pelle ihopblendade till en och samma person. Om det är så här Filip kommer se ut i 40-årsåldern så tycker jag synd om honom, haha!
 
En ännu värre ihopblandning av mig och Pelle, tyvärr svårfotograferat men ni får lita på mig när jag säger att det såg f ö r d j ä k l i g t  ut :-) 
 
Det här var en av de bästa grejerna; en spegellabyrint som var väldigt lurig.
 
Filip smällde rakt in i en spegel när han skulle gå fram till Pelle i labyrinten.
 
Jag gillar det mesta med ljuseffekter; här var vi inne i ett rum som hade som ett dansgolv bredvid en stor filmduk där vi kunde se oss själva i snygga ljus-ekoeffekter.
 
Efter ett antal timmar på Tom Tits var det dags ta sig till pendeln igen. Här är ett torg i närheten av stationen, verkligen fint. Södertälje hade lite av gammal bad-kurortskänsla över sig.
 
Ett tjusigt gammalt badhotell alldeles i närheten av tågstationen.
 
Zombieutmattad på väg mot Stockholm C igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0