On the road again

I övermorgon är det dags att åka ut och resa igen. Då åker jag med några från arbetslaget till Nationell Estetiskt Kongress 2014 som i år hålls i Uppsala. Just nu är jag dock mest pepp på att vi kommer börja med att besöka Beckmans designhögskola i Stockholm på torsdagen; fotolärarkollegan Mikael Rutbergs dotter går nämligen skola där och vi får därför liksom en VIP-rundvisning :-)
 
Det kommer vara en del intressanta programpunkter på kongressen också, jag har bland annat anmält mig till en föreläsning med självaste Bo Bergström som skrivit en mängd bra böcker om bild och budskap, reklam och visuell (grafisk) kommunikation och som många bild- och medielärare använder sig utav.
 
Här är lite bilder från en helt annan trip, nämligen en roadtrip vi tog till Lycksele i söndags :-)... det är inte vackert direkt, så grå och tråkig årstid nu:
 
Vi var duktigt hungriga när vi kom fram så vi började med att äta i kåtan vid Hotell Lappland.
 
Det är så lustigt att kåtan inte ser så stor ut utifrån men är så himla stor inuti...
 
Nån som fiskar vid Ume älv som rinner genom Lycksele.
 
Vi åkte även in till centrum, där var mer öde än vid Hotell Lappland men jag blev förvånad av att hitta både Åhléns, Lindex och Dressman där, så det var ju inte total ocivilisation, haha!
 
Samma torg, annan riktning.
 
Efter en maten och rundturen i stan åkte vi hemåt. Det var så skönt att bara åka och glo ut genom rutan för jag var lite trött sedan lördagskvällen.
 
Många fallna träd visade rester efter en våldsam storm för ett par månader sen.
 
Fint åka utmed Umeälven.
 
När vi kom in till stan så stannade vi till vid Midgård kolan (hade varit ännu bättre om ett s hade fått vara kvar; Midgårds kolan) en stund för jag behövde skriva ut lite grejer inför utvecklingssamtalen jag hållit måndag och tisdag (idag alltså).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0