Lördag på Skansen

Det här blir sista inlägget med bilder från Stockholmstrippen, bara så ni vet ifall ni börjar bli less :-)
 
Den sista heldagen vi hade där var lördagen och då hade vi bestämt oss för att fara till Skansen-Akvariet. För att lösa in sig där så måste man också lösa in sig på hela Skansen så det blev lite dyrt, men å andra sidan så får man ju se mycket.
 
En vacker gröning.
 
Också den här lustiga typen som fick mig att tänka på Rango både till sitt liksom förvirrade sätt och sitt utseende. :-)
 
Vi fick klappa den här ormen och spindeln längre bort, men det var bara Pelle som vågade klappa spindeln. Jag nuddade däremot en snabb rocka i en av akvarierna, och hade gärna tagit i hajarna också men de höll sig så djupt ner så de gick inte att nå. Alltså, man FICK ta i djuren i det akvariet, det var inte jag som blitt galen :-D
 
Sen gick vi vidare till Lill-Skansen där jag trodde barnen fick klappa vanliga gårdsdjur, men vi fick bara se dem genom galler och stängsel. Den här tuppen hade en nästan självlysande röd kam.
 
Vi kom precis lagom i tid för att se sälarna bli utfordrade, bara några minuters väntan.
 
Den här verkade vara bossen, den höll sig närmast bryggan och nafsade mot de andra sälarna när de försökte närma sig.
 
"Bossen" var också den som mest vågade närma sig killen som utfordrade dem. Sälen får inte skäll om ni undrar, utan anledningen till att killen pekar med fingret på det där viset är att det var ett tecken åt sälen att komma upp på bryggan.
 
Sen jobbade vi oss ner mot entrén och fikade i de sista "kvarteren" här ovan nära utgången på Skansen.
 
Det här är tidigt påskris på Norrmalmstorg. När vi kom in till city igen så skickade jag nämligen hem de trötta killarna till hotellrummet medan jag drog en liten runda i affärerna :-) Jag blev helt kär i ett par skor, återkommer snart med ett inlägg om dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0