Lördag i Luleå

Vi har just kommit hem från vår Norrbottenstripp jag och Filip och jag ska snart börja med maten men tänkte blogga först. Även om det har varit ljust hela bilresan så blir jag ändå rätt trött av att köra de drygt 20 milen från mina föräldrar i Piteå till Umeå så det kändes skönt få sitta och pyssla lite.
 
Det blev ju inte så lång tripp så vi har inte hunnit göra så mycket, men vi var på utflykt till Luleå hela dagen igår.
 
Filip fick plundra spargrisarna hemma för att köpa leksaker på resan, så vi började med ett stopp på jättestora leksaksbutiken Toys"R"us (eller hur man nu stavar det) strax utanför Luleå sen blev det Teknikens hus och besök hos min äldsta bror.
 
Här är lite bilder:
 
ROSA var barbieavdelningen.
 
Filip tycker Skylanders verkar balla men han är för liten än för det och jag har inte riktigt orkat sätta mig in i det. Tror man kan spela både på Wii och internet men har inte riktigt koll.
 
Sen åkte vi till Teknikens hus. Överallt utanför hade folk klistrat sina entréklistermärken på stolpar, väggar och soptunnor.
 
Mest nedklistrad var en soffa som var placerad precis vid entrén :-)
 
På Teknikens hus kan man prova på alla möjliga saker inom olika industrier, som skogsindustri, pappersindustri, vattenkraft, transport, gruvindustri osv osv. Här kollar Filip och mormor in svampar i en förstoringsapparat.
 
Vi tävlade också mot en robot. Man skulle försöka föra en ring utefter en stålvajer utan att nudda stålvajern, och förstås hinna före roboten. Vi förlorade hela tiden, det syns på lampan som lyser. :-)
 
Flygsimulator. Filip gör en flygstart i Gällivare om jag inte minns fel.
 
Jag fick mitt huvud serverat på ett fat.
 
Utsikt över Teknikens hus.
 
Sen en sista bild innan vi åkte hem idag. Eskil var fast parkerad framför Vasaloppet hela förmiddagen :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0