TBT

Havemeyer Street.
 
Det här är första gången jag har en "Throw Back Thursday" i bloggen men det passade så bra nu, min kompis Ann-Sofie har nämligen fått ta över min gamla trasiga dator och lyckats få liv i den så att jag kommit över en massa av mina gamla bilder. Mycket som jag trott jag aldrig skulle få se igen.
 
Några bilder som fanns på den gamla datorn var från min första resa till USA och enda resa till NY år 2005. Egentligen var inte de bilderna förlorade för jag har dem på nån skiva som ligger nånstans i nån låda men det var roligt titta på dem igen. Ganska exakt nio år sedan dessutom, eftersom jag var där i slutet av juni.
 
Jag hälsade på och bodde hos min kompis Liselott då när jag åkte till USA. Hon bodde då på Havemeyer street i Williamsburg, Brooklyn i fönstrena längst ner till vänster i det här huset.
 
Så här såg min pingliga vän Liselott ut då... en otydlig bild eftersom jag inte frågat om lov från henne att publicera den.
 
Jag tittade på så många klassiska saker som möjligt de två veckor jag var där, åkte t.ex. upp i Empire State building en disig dag.  
 
Sen var jag och tittade på The Mermaid Parade som hålls vid stranden och nöjesfältet på Coney Island varje år. Det är lite som en bilparad med gamla bilar och folk som är utklädda, väldigt många till sjöjungfrur. Också är det lagligt gå topless i New York :-)
 
Ägnade även en dag i Central Park.
 
Till sist en bild på mig i spegeln på toaletten med ekivoka damer på väggarna i en bar som hette The Tainted Lady Lounge som låg i Williamsburg.

Kommentarer
Postat av: MammaMedia

Himmel och pannkaka så tiden går! Åh så trevligt med NY och på sommaren dessutom,. det vill jag för jag vill bada där vid Coney Island. Trevlig midsommar!!!

Svar: Ja Coney Island är lite speciellt! Kramar till dig Cicci, ha en fin midsommar du med!
Anita Blomkvist Johansson

2014-06-19 @ 22:40:40
URL: http://mammamedia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0