Senaste dagarnas firande, farande och flyttande

Det har varit mer än fullt upp de senaste dagarna, men här är lite av vad som varit på gång (minus jobbgrejer):
 
Dagen efter att studenterna sprang ut från Midgårdsskolan så tog jag ledigt och åkte jag till Norrbotten för att få vara med om min brorson Marcs studentfirande i Luleå.
 
Min brorson Marc till vänster med sin flickvän Ronja till höger tog båda studenten i år. Marc har gått ett entreprenörsprogram och blev häromveckan uttagen till "Dragon's Den - Barents reunion" där han fick diplom för sin affärsidé och kram av självaste Ingvar Kamprad. Till råge på allt så fick han på studenten till sin stora glädje veta att han kommit in på konstlinjen på Sunderbys folkhögskola. Jag vill förstås gärna tänka att konstintresset beror på att han släktar på mig :-) :-)
 
Tillbaka i Umeå så jobbade jag blott en dag (och en kväll) för att sen gå på Axels tivoli med Filip. Nio åk blev det varav jag åkte med på ett av dem som sen gjorde mig illamående för resten av kvällen. Här är dock ett av de snälla barnåken där Filip kunde åka ensam.
 
Resten av helgen har varit hårt jobb. Vi har fått köpare av stugan under veckan (peppar peppar, de har inte skrivit på kontraktet ännu) så vi hyrde släpvagn och tömde stugan på alla stora grejer som behövde tas därifrån.
 
Där var bländande soligt och vackert som för att påminna oss om allt vi kommer bli av med.
 
En del av möblerna lämnar vi kvar till de nya ägarna. T.ex. sängramen utan sängar. Filip ville trots detta ligga i sängen en stund, lilla token.
 
Vi hittade ett par av hans gamla nappar också, det skulle såklart fotograferas.
 
En del av möblerna från stugan hamnar i mitt nya boende i Umeå centrum där jag ska bo på heltid och Filip hädanefter på deltid. Så mycket som händer på en och samma gång så det nästan blir för mycket, men till slut ska det väl bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0