Midsommardagen

 
 
Vi åkte till stugan idag för att putsa och feja några timmar eftersom vi nu hittat köpare till vår fina stuga. De nya ägarna har tillträde om ca en vecka så det är inte jättestressigt och en del städning är ju gjord sedan tidigare eftersom vi var tvungna göra fint för fotograferingen och visningarna.
 
Det är bara såå hjävulskt tråkigt att städa, och det tar sån otrooolig tid trots att man tycker att mycket redan är gjort. Dessutom städade jag hemma igår på förmiddagen eftersom man ju vill ha fint på midsommarafton. På eftermddagen stod jag sen och plockade fram och bort en massa mat i tre omgångar.
Och idag så har vi då alltså städat i stugan minst tre timmar (som kändes som minst fem!). Sen när vi kom hem så fick jag inte vila utan då åkte jag och packade upp en massa lådor i min och Filips nya lägenhet.
 
Det är på tok för mycket jobb och för lite semester just nu! Som tur är har det varit mer vackert än skönt ute senaste dagarna, kring 14 grader bara trots att det varit sol idag, så jag har inte haft jätteångest över att "missa allting" då jag varit tvungen att vara inne och städa.
 
De somriga bilderna tog jag på vägen hem från stugan. Snart ska man väl få gå och flanera latsamt och plocka blommor på nån sån där äng hoppas jag.
 
På väg från stugan svischar man förbi många fina röda bondgårdar.
 
Vi stannade vid favoritkröken vid Rickleån så att jag skulle få fotografera.
 
Hundkex! Så fina!
 
Vi tog den lite längre vägen innan man når E4:an och stannade och tittade på kossor och deras kalvar.
 
Tramsiga småkalvar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0