Sista dagen i stugan

Jag har ju uppdaterat så dåligt här i bloggen senaste tiden så jag tänkte börja med att blicka bakåt lite. Till sista dagen i stugan, den 22 juni.
Då städade vi ut det sista. Speciellt köket tog en väldig tid för mig, flera timmar höll jag på och torkade och skrubbade. När jag var klar var jag helt ledbruten och trött i kroppen eftersom jag knappt tog några raster under dagen.
 
Nån gång under dagen tog vi trots allt en liten paus med Filip och gick ner till lilla hamnen för att fiska spigg med håv.
 
Ut på vingliga bryggan.
 
Fast det bidde tyvärr inga spigg. Trots att det var fint väder så var det skitkallt, kanske de simmat och gömt sig i nån varm håla eller nåt sånt.
 
Jag var rätt stressad över städningen som aldrig verkade bli klar så jag gick före tillbaka till huset.
 
Fotograferade den ståtliga rabarberbusken.
 
Nästan helt tomt var det när vi var klara. Nya ägarna köpte av oss en hel del av möblerna bland annat vilket underlättade en massa för oss. Lite fint att veta att det kommer se lite likt ut som vi har haft det medan vi ägde stugan.
 
De sköna blå sofforna.
 
Ungefär klockan åtta på kvällen hade vi städat färdigt. När jag stoppade nycklarna i ytterdörren för att låsa den en sista gång så rann tårarna till så det fick bli en runda vid vattnet för att säga farväl och titta på kvällssolen som lyste lågt ovanför stugan.
 
Den där fina elefantstenen som ser ut som en stor elefant som tar sig ett bad.
 
Det allra, allra sista fotot jag tog av favoritvyn som jag fotat så många gånger. Snyft! 
 
Ett sista foto på en av påfåglarna jag alltid spanar efter blev det också när vi passerade bondgården på vägen hem.
 
Också Rickleån i motljus.
 
Trots sorgen över att den här epoken är över så är det en lättnad över att vi hittade köpare så pass snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0