På Tivoli i Köpenhamn



På tisdagen var vädret riktigt bra och vi kunde äntligen gå på Tivoli. 

Jag är rätt åkrädd så största behållningen för mig var att få gå och beundra allt det vackra i parken. Ojoj så fint där är! Hade nästan glömt bort det eftersom det är så länge sen jag var på Tivoli. 

Scenduksdekor i form av en påfågel *****

Våran hotellbalkong skymtar mellan träden; det är andra fönstret ovanifrån i den vita byggnaden. 

Jag vågade i alla fall åka ett litet pariserhjul. I ny smutsig sjal som ska kemtvättas märkte jag för sent. Köpte den i kylan vid hamnbesöket dagen före.

Lite mer fint. 



Jag trodde vi skulle orka vara där ända in på kvällen men cirka 6 timmar fick räcka. Tur vi hade nära "hem" till hotellet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0