Knuthenborg Safaripark


Nubiska getter i Knuthenborg Safaripark. 

Ni som följer mig på instagram (@anitabjohansson) vet redan att vi utsatte vår son för livsfara då vi besökte Knuthenborg Safaripark: Vi gick ut ur bilen i en del av parken där man absolut inte fick gå ut, där bland annat girafferna höll till. 


Vi typ missade den skylten när vi körde in på området men fick informationen av en uppjagad parkanställd som sladdade in med sin jeep rakt framför oss. Så jäkla pinsamt, och så hemskt om Filip blivit skadad! 

Till vårt försvar vill jag dock bara nämna att vi aldrig skulle gått ur bilen om vi inte sett nåra andra göra det, plus att jag i infomaterialet om parken sett bilder på barn som klappade och höll om giraffhalsar. 

Vad gäller Knuthenborg Safaripark så vill jag verkligen rekommendera stället! Det är ett gigantiskt och vackert område där man verkligen kommer nära djuren. Inte en massa burar överallt. 

Noshörningar ser så himla urtida ut. Och STORA. 

De snälla åsnorna fick man gärna klappa. I bakrunden syns en av parkens gamla slottsbyggnader. 

Det är lite lustigt men trots att parken har en massa exotiska djur så är det åsnorna jag minns bäst från mina två tidigare besök i parken för många år sen. 




Babianerna fick oss nästan att skratta ihjäl, vilka galna typer!

Lemurerna var också väldigt charmiga. Man fick se dem på mycket nära håll. 

Som t.ex när de blockerade stigen man skulle gå på :-)

Vi for tillbaka till åsnorna för att säga hej! innan vi lämnade parken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0