Skoreashopping och 90-talsnostalgi

Hela tre skopåsar fick jag med mig på en improviserad shoppingrunda på Strömpilen idag (läs; igår lördag)!
 
Det började med att jag efter frukosten tog med Filip och en förskolekompis till honom till Busplaneten som ligger vid Strömpilens shoppingområde. När de härjat klart där efter nästan tre timmar inklusive matpaus så åkte jag bara hem för att lämna av dem men åkte sen tillbaka igen. Det verkade nämligen som att de hade mycket bra rea där, speciellt på Din Sko.
 
Och tre par skor blev det till mig (och ett par till Filip som jag inte visar här):
 
Ett par ofodrade mc-boots, ett par varmfodrade mc-boots och ett par svarta med klack.. Jag betalade 199 kr, 599 kr och 149 kr (!) för paren. Tre par skinnskor till priset av typ ett par! Inte illa :-)
 
Eftersom jag frös om fötterna tog på mig de varmfodrade och fick en flashback till 90-talet då jag typ alltid gick svartklädd med parkas och med mc-boots eller med doc's på fötterna. Den där gamm-rockarn man har i sig verkar aldrig försvinna helt... haha.
 
Det här är en bild från 1994 när jag läste till Bildlärare, jag 24 år med stålhättedoc's på fötterna. Vi skulle vara klädda lite extra alternativt eftersom vi skulle föreställa nån slags "Circus Sideshow", för Peter i mitten har mig och Atte i koppel. Det var Bildlärarstudenternas tur att ordna fest (som jag förstod det alternerade det mellan Konsthögskolan, Designhögskolan och Bildlärarlinjen som då låg på Tullkammaren) och vi skulle ha fest med Cirkustema.
 
På den tiden fotade jag mycket i svartvitt och gjorde fula kopior i skolans labb, hehe.
 
Det här är 1995 i mina föräldras hall i Norrfjärden. Jag och Atte har varit på Piteås Strömbackaskola som kandidater en vecka och jag är klädd i princip som nuförtiden; mc-boots på, parkas, men på den tiden hade jag alltid håret uppsatt.

Kommentarer
Postat av: Louise

Vilka coolingar på bilden och snygg som du fortfarande är. 90-talet var ju ganska häftigt ändå :D

Och vilka skofynd, det verkar vara nu man borde passa på helt enkelt :P


Svar: Haha, ja just, coolingar! 90-talet var i alla fall bättre än 80-talet, det var ju rent fördjävligt :-)
Det är verkligen fyndläge i butikerna nu! Man skulle kunna komma hem med hur mycket som helst :-o
Anita Blomkvist Johansson

2014-01-26 @ 10:49:48
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: MammaMedia

Wow, värsta coolingarna!!! Ni ser både blasé och tuffa ut. Min tid på Bildlärarutbildningen var 80-talet, måste försöka hitta lite bilder...eller inte...?!

Svar: 80-talet var ju förjäkligt, men du tog dig säkert igenom det med äran i behåll, o du stilsäkra :-)
Anita Blomkvist Johansson

2014-01-28 @ 13:04:32
URL: http://mammamedia.blogg.se
Postat av: paul

Anita

Så kul att se hur du såg ut på 90-talet (1900-talet som eleverna säger)
Cool look!
Kram
Paul

Svar: Haha! Det låter ju sk*tlänge sedan när man säger 1900-talet! ...Fast det är ju korrekt rent teoretiskt förstås :-) Kram kära Paul så roligt höra av dig lite emellanåt. :-)
Anita Blomkvist Johansson

2014-01-31 @ 16:58:46
URL: http://pgrahn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0