Helgen

Det har varit en isig glittrig kall vinterdag idag men jag tog mig tyvärr aldrig ut utan la istället över fem timmar på att städa bort allt damm som legat kvar i vrårna sedan julen. Pelle har tagit bort allt julpynt under veckan så det kändes så himla skönt att få i ordning här.
 

I fredags innan jag skulle hämta Filip på föris hann jag en kort stund in på Åhléns halva-reapriset-rea som kollegan Cicci (MammaMedia) tipsat om. Jag hade haft abstinens sedan dagen innan då hon och vår arbetskamrat Gunnel hade varit dit och fyndat. Det fanns en del fina skor som jag provade men hur som haver gick jag därifrån tomhänt (okej, några 10-kronors ljuslyktor från interiöravdelningen fick jag med mig) och det kändes rätt skönt. Lider av en liten shoppingmatthet just nu.
 
Sen var det nog mest den här väskan till vänster jag velat ha, men den var förstås inte på rea utan kostade kring 700 kr. Väskorna till höger var lite lik den i modellen men mindre och kostade 250 kr på rea, men nää... orkade inte.
 
Filip var på gott humör när jag hämtade honom och visade mig iskonst de fått göra; smälta ner teckningar i isblock som de sen hängt upp vid grinden till förskoleområdet. De här bilderna är nog från fredagsmorgonen inser jag nu för hans iskonstverk hade rasat ner när jag var och hämtade honom på eftermiddagen så då tog vi helt enkelt hem det. Ett tag efteråt trodde vi båda att vi råkat ta ett annat barns konstverk men han hade tittat lite närmre på det idag och var säker på att det var hans. Puuhh! Man hade ju inte velat vara orsak till några barntårar hos något besviket barn där på föris!
 
På lördagseftermiddagen for vi på bio och jag hade hoppats på att det skulle bli jättemysigt, men Walking with dinosaurs var råtråkig så Filip satt och skruvade sig konstant, jag hade svårt låta bli min iPhone och Pelle somnade, haha!
Till höger ser ni mig festklädd på lördagskvällen (foto: Anna Q), i den där blå leopardklänningen jag köpte tre stycken av i höstas om ni minns (se inlägget Leopardkvinnan). Jag har haft så sjukt mycket på jobbet att jag inte träffat tjejerna jag var ut med sedan typ i september eller oktober så det var verkligen dags.
 
Nu ska jag ta mig i säng. Det blev ingen myskväll med film som jag hoppats på för jag råkade somna ett tag med en svårnattad Filip och då var ju det kört. Men imorrn kväll kanske! Nu kan man i alla fall njuta över hur fint, rent och bortplockat det är här hemma :-) Se bara så bortstädat det är på mitt skrivbord just nu, det brukar vara helt fullt med röriga högar av grejer:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0