Dags för Öppet hus

Får det lov att vara ett exemplar av Mindyard?
 
Om en timme håller min arbetsplats Midgårdsskolan öppet hus. Eventuella blivande elver från årskurs 9 och deras anhöriga ska komma och titta på vad vi gör och fundera på om de vill gå på något av våra program.
 
Hela skolan bara liksom vibrerar av alla som håller på att ordna inför kvällen. Det är dansuppvisningar, musikframträdanden, utställningar, informationsbord, godis och skyltar och mycket mer som ska förberedas.
 
Jag har lagt fram Midgårdsskolans skoltidning Mindyard som våra elever på Estetik & Media, och tidigare Medieprogrammet, får producera varje år, och hängt upp en kreativitetsövning (se bilderna nedan) som våra ettor gjorde igår.
Under kvällen ska jag ha tvåorna i undervisning i Grafisk kommunikation. De är faktiskt precis i färd med att inleda designen av årets Mindyard. Så då är det väl dags att förbereda sig för det antar jag :-)
 

Eleverna i Estetik & Media åk 1 jobbade igår med en kreativitetsövning där de fick måla till musik utan att veta att hela övningen skulle mynna ut i att välja en abstrakt komposition och skriva en Haiku :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0