Ny favoritleksak på jobbet och hur man laddar ner film


Jag har fått en ny favoritleksak (typ) på jobbet; en stor-tv utanför vårat arbetsrum där det är tänkt att vi ska visa upp elevers arbete i rullande bildspel. Än så länge är det bara jag av medialärarna som lärt sig hur man hanterar den så jag har total makt över innehållet, hehe :-).
 
Vet inte varför det känns så roligt, kanske för att det liksom känns lite viktigare när det vi gör syns på tv (haha!)
 
En annan teknisk sak som jag just lärt mig är hur man laddar hem filmer från typ SVT Play, helt lagligt dessutom (fast kanske inte uppskattat av upphovsmakarna) så länge man inte sprider materialet.
 
Om du vill ladda ner film gör du så här: 
Klicka här för att ladda ner nedladdningsprogrammet Pirateplayer: Pirateplayer.
När programmet är installerat på datorn så öppnar du det och följer instruktionerna i dessa bilder:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0