Nu har firandet börjat!

...och jag syftar inte på Kulturhuvudstadsåret utan min födelsedagshelg ;-)
 
Närå, men lite så känns det, hehe. Man (läs: Jag) blir aldrig riktigt vuxen när det gäller sånt här :-)
Jag var förresten och handlade lite fredagsmat igår på lilla Coopbutiken bredvid oss och fick då syn på en Kulturhuvudstadstårta jag inte kunde låta bli att köpa...
 
Är den inte fin?! Det är symbolen för Umeå Kulturhuvudstad som ni ser. God är den också! Filip och jag "invigde" den här på förmiddagen. Han tyckte synd om Pelle som väljer att jobba istället för att äta tårta med oss hehe.
 
Jag är så ivrig att ta mig ner på stan och se allt men eftersom vi förmodligen ska vara på fot ända till nån gång vid sjutiden ikväll så får man hålla sig lite. Filips små ben orkar ju inte hur mycket som helst. Funderade på att ta med barnvagnen men nu snöar det så det blir nog svårt rulla en sån.
 
Det dukade bordet från igår kväll. Lite finare än vardags i alla fall, och städblommorna står fortfarande :-)
 
Nä men nu ska paltorna på också ska vi ta oss iväg på festligheterna! Tjohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0