Födelsedag och sjukdagar

Det blev inte så roligt firande som det kunde blivit när jag fyllde 44 år i måndags; jag vaknade med illamående och efter lunch hade jag fått feber och blev sen hemma från jobbet några dagar.
 
Medan jag fortfarande trodde det bara var någon tillfällig magåkomma där på min födelsedag så hanns det med lite (äcklig) tårtfrukost (var väl inte det lämpligaste att börja dagen med när man mår illa, men ska det firas så ska det, fast sen åt jag inget mer den dagen) och slutade med att jag låg och sov i tv-soffan hela sena eftermiddagen och kvällen. Trots detta hanns det däremellan med en studiefotografering av Filip (!).
 
Här är bilder från måndagen och lite från sjukdagarna senare:
 
Den "äckliga" frukosttårtan :-)
 
Och blomster och fina kort.
 
Filip hade valt ett ytterst glamouröst kort till sin mamma "the birthday Queen" :-) Också skrev han med lite hjälp en gratulationshälsning med stora fina bokstäver.
 
!
 
Tre magnifika rosor och ett presentkort på Åhléns fick jag av Pelle.
 
Senare drog vi iväg till fotograf Samuel Pettersson.
 
Filip fick massor med beröm för sin insats och Samuel tog miljaaarders med bilder. Några lite galna syns på hans instagramkonto här: @samuelpfoto.
 
Det här är bilder från en dag senare under veckan, under mina sjukdagar. Det blev plötsligt alldeles tyst på övervåningen där Pelle och Filip var, och när jag kom upp satt de och ritade snällt vid varsitt skrivbord :-)
 
Filip berättade att han gjort nån slags farlig knapp.
 
 
Det var den veckan! Idag är det lördag och vi ska ut på lite äventyr som jag får rapportera lite från sen.

Kommentarer
Postat av: En plats i solen

Har en tävling inne på min blogg nu som du kanske vill vara med i. Kika inom och se om den passar just dig. Om du inte vill vara med önskar jag dig en trevlig helg!

2014-02-08 @ 14:59:22
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0