Det är lite ensamt

 
Nu tänkte jag gnälla och klaga lite, och prata magsjuka och ryggont, så hoppa över det här inlägget ifall ni inte orkar med sånt trams :-)
 
Filip smittade mig med sin magsjuka så jag har varit sjuk sedan i lördags natt. Till råge på allt så råkade jag på nåt vis sträcka mig i ryggen på morgonen efter Filips magsjukenatt så jag hade till en början fruktansvärt ont i ryggen. Svårt-att-röra-sig-alls-ont-i-ryggen. Men det var ju bara upp och hoppa för på toa var jag ju tvungen att ta mig. Som tur är har jag sluppit kräkas.
 
Nu är ryggen nästan bra, även om jag tror jag måste ta tag i det här ryggeländet på nåt vis eftersom den har krånglat (främst) sedan flytten i somras. Magsjukan tror jag ibland har gått över men sen mår jag så himla illa stundvis och får göra akutbesök på toa, fast det börjar bli glest mellan besöken nu.
 
Igår när jag vaknade kände jag mig plötsligt så pigg att jag både tvättade och bloggade och kollade lite elevarbeten. Och drack kaffe för första gången sedan i lördags. På kvällen for jag på Konsum för jag hade slut av både det ena och det andra men väl där så började jag känna mig så himla svag, svettig och illamående så då var det roliga över. Idag sitter jag och mår illa här igen. Det kommer och går verkar det som.
 
Nu börjar det kännas otroligt ensamt. Vanligtvis brukar jag njuta av att vara ensam eftersom det alltid är så ruschigt på jobbet och när jag har Filip, och jag har ju ändå alltid så mycket att pyssla med. Fast pyssla orkar jag ju inte med riktigt nu.
Imorgon ska Filip komma till mig och vara över helgen. Jag räknar med att det ska funka eftersom vi kan vara hemma och pyssla men lite fundersam är jag allt över hur det ska gå. Jag hoppas jag inte smittar ner honom så han blir magsjuk igen.
 
Hur skulle ni gjort? Tror ni jag smittar honom fast han haft magsjukan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0