Firandet och Stora Hotellet

Här kommer lite bilder från firandet av moster. Eller, kanske mest från gåvan hon fick av oss - att bo på nyrenoverade Stora Hotellet som jag bara älskar och som jag bloggat om tidigare. Också fick hon ju hela middagen men den hann jag inte fotografera för då hade jag så himla fullt upp. Det var ju tolv personer som skulle ha mat varav 5 var barn som jag gjorde pizza till. Som tur är är min mor fortfarande snabb som en vessla trots sina 79 år så jag hade bra hjälp!
 
Det här är en bild från fikat mitt på dagen när vi bara var halva gänget (tyvärr brukar inte detta gäng uppskatta finnas med på bild i bloggen så det är en aningens anonym bild):
Jag bjöd på varma mackor med getost, parmaskinka och en balsamico-honungsdressing som är en storfavorit sen många år tillbaka. Sötfikat bestod av dessa "Pain au chocolat" som var supergoda. 
 
Här är min moster och morbrors deluxe-rum på Stora Hotellet - stort och med tjusig utsikt över Rådhusparken.
 
Bara toan var värd ett besök :-)
 
Moster i siluett i hotellrummet. 
 
Mattan med bläckfiskar.
 
Sen ut i korridorerna för att kolla läget.
 
I en hörna i hotellkorridoren stod en hög med stolar som ser ut som att de bara råkat hamna där men det var förstås en installation för att skapa stämning.
 
Min mamma och son letar skatter i "biblioteket". Mamma sa att det var tur att det inte var hon och min styvfar som skulle bo där för han skulle inte sett något eftersom nästan allt är svart och mörkt på hotellet, haha!
 
Samma bibliotek i annan vinkel, Filip med min moster Inga Lill.
 
Hotellbaren som hör till Gotthards krog.
 
En bläckfisk har fångat en sjöman på väggen.
 
Utgång från Gotthards krog till innergården.
 
Innergården som sammanbinder Stora Hotellet med Kulturväven som ännu inte är invigd.
 
Tror banne mig jag ska boka hotellrum där själv nån helg till mig och Filip! Medan de ännu har lockpriser tänker jag för det kanske blir dyrare framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0