Vår stuga på Hemnet

I helgen kom vår stuga ut på Hemnet! Ni hittar den här:
 
 
 
Det stör oss en aaningen att de la ut den där gamla bilden jag tagit av altanen, dynorna var ju inte så snygga, men jag skulle väl inte gett mäklaren bilden från början antar jag... :-)
 
Vi hade nog föredragit denna bild som förstabild:
 
Den har mäklarens fotograf tagit genom att fästa kameran högt upp på en pinne.
 
Jag kunde inte vara med vid fotograferandet utan Pelle hade ansvar att göra den sista putsningen/finishen av interiör och exteriör.
 
Nästan allt blev ju bra men vad fasen hände med kuddarna på sängen...??? Så här hade Pelle lagt kuddarna:
 
(Mäklarnas foto)
Ja ja, jag vet att det förmodligen inte spelar nån roll men bara för att klargöra så är det alltså inte jag som bäddar på detta vis!
Jag bäddar så här:
 
Nu när jag ser "skillnaden" så inser jag också hur minimal den är... hmmm... kändes dock väldigt jobbigt när jag först såg bilden av sovrummet där Pelle bäddat annorlunda.
 
Sen hade vi haft "förstörelse" på stugan sedan förra helgen: I fredagskväll lämnade Pelle av mig och Filip att övernatta i stugan (han skulle jobba på lördagen och vi (jag) skulle börja packa ihop saker i stugan) och då hade en fågel SKITIT på totalettfönstret!
 
Ingen fågel har skitit på våra fönster under de år vi haft stugan men JUST NU när de är nyputsade så skulle de förstås dit och dra en kabel! Va fahh...! Jag inbilllar mig att det beror på att de är så rena att de helt enkelt inte uppfattade annat än en reflektion. Det ser ju ut som fågeln dragit rumpan efter rutan. Typ. Nu är bajset bortputsat vilket fall.
 
För övrigt vill jag bara avsluta med att säga att vår stuga är så väldigt, väldigt fin; ljus och luftig med perfekt läge vid havet, stenarna, soluppgångarna och upptäcktsfärderna man kan göra på fina skogsstigar och alldeles lagom långt från Umeå (5 mil). Det gör ont att sälja den och den eller de som köper den kan skatta sig riktigt lyckliga!

Kommentarer
Postat av: paul

Anita
Men hallå! Säljer ni den fina stugan? Synd, den är lite långt bort från mig nu. Ni har andra planer antar jag. Lycka till det går nog bra den är ju superfin!

Paul

Svar: Ja Paul, det måste tyvärr bli så. En kostnadsfråga bland annat. Den hade varit PERFEKT för dig, men nu bor du ju i andra landsänden så då var den ju inte till mycket nytta :-)
Anita Blomkvist Johansson

2014-04-28 @ 22:09:41
URL: http://pgrahn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0