Uppsala

Det har varit dåligt med bloggandet sista dagarna men här kommer det näst sista inläggen från arbetslagsresan till bland annat Uppsala och Nationell Estetisk Kongress 2014.
Jag börjar med bilder från Uppsala och var vi höll till så får jag visa lite bilder på vad vi gjorde under kongressen sen i sista inlägget: 
 
Uppsala visade upp ett fint vårväder dagarna vi var där, mellan 21-23 mars 2014 .
 
Vi bodde på Citystay, ett enklare men fräscht hotell som låg i princip mitt i stan, och det här är utsikten till vänster och till höger när man kommit ut på gatan utanför hotellet. 
 
Det finns många fina gamla hus i Uppsala, det är roligt gå runt och titta.
 
Vi stannade bland annat till på Güntherska Hovkonditori & Schweizeri första morgonen eftersom kaffet inte var så gott på hotellet så kollegorna ville ha med en take away.
 
Där inne var det caféflott, känns lite synd att vi inte hade tid stanna och fika där.
 
En skymningsvy över domkyrkan.
 
Det här är UKK, Uppsala Konsert och Kongress, där vi höll till en hel del under den estetiska kongressen. 
 
UKK är stort och flott och har nog aldrig varit så välfotograferat som denna gång då en massa estetlärare möttes där :-)
 
Jag och kollegan Bitte gick på upptäcktsfärd i UKK-huset.
 
En lång lång lång rulltrappa ledde till en fin utsikt över Uppsala. Man ser både slott och domkyrka bortanför Bitte.
 
Här är jag!
 
Jag fick så svindel när vi tittade ner där högst uppifrån.
 
Och även i rulltrappan på väg ner... shiiit. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0