En kort skogspromenad

Jo det var ju så att vi (jag och Filip) ju var i stugan från fredag till lördag kväll för att börja packa grejer, vilket gick sådär i Filips sällskap. Jag tyckte efter ett tag att vi skulle ta en promenad för att bli gladare (hehe) och efter en himla massa om och men och grälande och tjafs fick jag ut sonen.
 
Glad som en lärka skuttade han sedan mellan mosstussarna (suck!).
 
Testade styrkan lite för att försöka få upp en tall som vält omkull.
 
Ganska snart blev det picknickpaus. Fast det blev mest drickapaus.
 
Vi satte oss på en stor mossbeklädd stenhällaklippa och tittade ner på lilla sjön som ligger i skogen alldeles nära stugan.
 
Min plan var att vi skulle runda sjön och sen ta oss in i skogen på en längre promenad.
 
Men så hittade jag inte stigen på direkten och ungefär här började Filips lust till en långpromenad i skogen tryta.
 
När han sen vurpade i leran i ett traktorspår så var humöret i botten och vi fick vända hemåt. Här är han däremot gladare igen och visar hur stor myrstack vi hittat.
 
Där myllrade nåt hjävulskt med myror! De såg väldigt stressade ut, det kan inte vara hälsosamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0