Söndagsutflykt till Kont

Vi tog en helt underbar utflykt till Kont igår, jag och lilla familjen. Först på förmiddagen när Pelle började prata om att hitta på nåt kändes det aningen jobbigt med nån slags utflykt eftersom jag varit på fest igår, men direkt vi kom ut i naturen kände jag sådan lättnad. Det var jätteroligt att klättra på klippor och leta bra pinnar med Filip och allmänt svamla runt.
 
Vi lämnade ett soligt Umeå för ett grått men ändå relativt varmt Kont.
 
Jag såg den här blomman bland slyet nära vattnet som syns på bilden överst, det bara måste ju vara nån slags extremt sällsynt Orkidé, eller va?! :-)
 
Filip var jättepepp på att vara i naturen, han tog stora omvägar genom skog och över klippor under promenaden...
 
 
...medan Pelle som inte alltid orkade vänta på oss jobbade på att försöka gömma sig lite då och då. :-)
 
 
Hittad!
 
Åsså gick vi vidare.
 
Fast vi började bli hungriga bestämde vi oss (eller jag typ övertalade de andra :-) ) att vi skulle gå omvägen via Simphamn. Så in i skogen på fina stigen begav vi oss.
 
Det var inte långt alls.
 
Vi gick bryggan ut till motorbåtsällskapets klubbstuga som ligger på en liten pytteö.
 
Jag tyckte Pelle skulle fota mig och Filip fast Filip var väl inte så värst sugen på det.
 
Men än så länge är jag starkare :-)
 
Filip var lite mosträvig när vi skulle lämna stranden men tillslut så.
 

På väg mot bilen hörde vi en hackspett ovan våra huvuden på ett högt uttorkat träd, lyckades ta en bild på den.
Därefter lämnade vi Kont och åkte till mataffär'n och plockade ihop lite godsaker att äta när vi kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0