Kvällspromenad i Piteå

I lördagskväll tog jag och Filip en promenad i kvarteret där mina föräldrar bor typ mitt i stan i Piteå. De har ju inte bott där så länge, de flyttade från sitt hus i Norrfjärden sommaren 2010 tror jag, så jag har inte hunnit göra mig bekant med området. När jag är upp och hälsar på så är det oftast bara för ett par nätter och då har det inte hunnits med nån titt i kvarteret, eller jo vi har gått till lekparken och järnvägsspåret som finns strax bredvid men inte så mycket längre.


Högt upp i det här huset bor mina föräldrar.

 


Vi började med att beundra tjusigt målade bilder och hoppa hage på gångvägen nedanför
huset.

 


Sen gick vi ner till järnvägsspåren med papperfabriken Kappa i bakgrunden. Assi hette gamla fabriken, så jag tror många säger det fortfarande.

 


Filip är noga med att jag ska få lite blommor av honom då och då, söta fina sonen min :-)

 


Ett flygplan med knallvit spikrak svans flög förbi.

 


Det såg lite coolt ut när röken löstes upp efter en stund.

 


Sen gick vi vidare in bland villorna i kvarteret där mina föräldrar bor. Här är ett random fint hus.

 


Vi fick syn på två små igelkottar och hann fotografera en av dem. Sen var det sovadags för Filip och vi gick tillbaka hem till mormor och morfar.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul, min mamma och hennes sambo bor i huset man skymtar precis bakom på bilden :) alltså mitt emot. /Sara

Svar: Nämen, vad coolt! :-) Jag tycker det är så himla mysigt kvarter, skönt också att bo så centralt.
Anita Blomkvist Johansson

2013-09-16 @ 23:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0