Guider & Tips från Cap & Design

 
Nu blir det mycket designkurs över den här bloggen, men ni får väl stå ut lite ni som inte är så intresserade av det :-)
Igår la jag ut en manual på hur man installerar typsnitt på sin dator, och med anledning av det tänkte jag tipsa om svenska designmagasinet Cap & Designs manualer guider & tips som finns gratis på nätet.
 
Går man in på sidan kan man skrolla en bit ner och då hitta lite olika kategorier att välja bland, se här nedanför:
 
 
Den här pedagogiska guiden som visar vilka strategier designern Sara Strand har när hon ska designa en förpackning har jag t.ex. använt i min undervisning:
 
Så blir en teförpackning till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0