Stopmotion à la Paris

Jag tänkte jag skulle visa en liten stopmotionfilm som jag snott ihop och som jag ska använda i samband med att medieeleverna i åk 1 ska börja redigera stopmotionfilmer i Windows Movie Maker.
 
Det råkade bli Paristema av någon outgrundlig anledning och man kan kanske eventuellt se viss inspiraton från Terry Gilliams filmer (ni vet han som gjorde de animerade delarna i Monty Python) om man är lite välvilligt inställd ;-).
 
Den gratis musiken har jag hämtat från Multimediabyrån och de gratis ljudeffekterna från Flashkit.com och Freesound.org. På Freesound måste man skapa ett medlemsskap, men det är kostar inget och är snabbt gjort.
 

Stopmotion "Paris" from Anita B Johansson on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, så himla bra ju!

Svar: Haha, tack Sandra!
Anita Blomkvist Johansson

2013-10-26 @ 16:35:24
URL: http://ilikeyourshoulder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0