Rosa pasteller

Rosa pastell är något som dykt upp i höst och som kommer ännu större till våren sägs det i modepressen och man kan se att det dyker upp allt mer på bloggarna, se bara här, här och här.
Själv tycker jag att det är en uppiggande och positiv färg och den gör mig liksom på gott humör så jag säger Ja! även om jag för cirka 20 år sedan med förakt sneglade på dem som bar den :-)
 
Jag har plockat ihop ett par kombinationer för oss med lite tightare budget och i modeller som även finns i större storlekar, ett alternativ för dagtid och en för kvällstid:
 
Att bära rosa dagtid verkar lättare än kvällstid, kombinationen av grovt stickat mot snällt blekrosa och svart ger bra kontrastverkan. Tufft och snällt samtidigt liksom. Det skulle jag nog våga bära.
Rosa byxor/River IslandRosa tröjor/River IslandMössa/Dorothy Perkins, Örhängen/River Island,
Skor/Vagabond, Kappa med skinndetaljer/Ellos.
 
Kvällstid är det fint varva det rosa med glitter och nude/beige färgtoner. Svart cardigan för att skapa kontrast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0