Höstfin lördag

Vilken härlig dag det varit! Pelle jobbar helg så jag och Filip tog cykeln för att hämta bilen på Pelles jobb och göra lite ärenden på Strömpilen. Här lite bilder från dagen:
 
Det var en sån där ljuvlig höstdag som inte är så vanlig här uppe, +15 grader i mitten på oktober!
 
På andra sidan den gamla träbron sa plötsligt Filip att "Åh, här ska jag plocka vackra löv!" så det var bara att stanna cykeln så att han skulle få göra det.
 
Han fick ihop en rejäl lövbukett och sjöng sen en snutt av Brudkör ur Lohengrin, vi tycker nämligen det är viktigt med ett kultiverat barn ;-)
 
Sen tog vi oss tillslut till ett vackert motljusbelyst Volvo Lastvagnar. Pelle fick hålla i lövbuketten och Filip fick prova hörproppar innan det var dags att dra vidare.
 
Vi det laget hade vi hunnit bli lite sugna på nåt att fika så vi åkte till mysiga retrofiket Nybro Konditori.
 
Jag tog bara några få bilder eftersom det var så mycket folk där, men vill ni se mer av den stiliga miljön så kan ni se mitt gamla inlägg om ett morsdagsfika på Nybro Konditori år 2011 :-)
 
När vi fikat klart packade vi ihop oss och åkte till Strömpilen och affärerna där innan det var dags hämta upp Pelle på jobbet. Nu är det kväll och Filip har somnat och jag ska nog försöka hitta en film att titta på innan det blir alltför sent. Just ja, jag har bakat ikväll också! En riktigt god kaka jag nästan glömt bort men som Pelle påminde mig om häromdagen eftersom han blivit bjuden på sådan på jobbet. Tror jag får ta och blogga om den snart :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0