Halloweenfirande

Igår lördag var det då äntligen dags för Filips Halloweenfika. På förmiddagen var det lite bråttom att få färdigt här hemma med girlanger, ballonger, annat läskigt pynt och fikat. Och till sist själva sminkningen; jag sminkade Filip och mig bleka med mörkt runt ögonen och röda läppar med fejkblod på sidorna, för han var vampyr och jag hans vampyrmamma :-) Tyvärr blev det ingen bild tagen på oss.
 
Vid tvåtiden kom sen två av Filips kompisar och en storasyster till en av kompisarna och fikade, lekte och spökade och lekte lite mer igen.
  
De här monstermuffinsarna blev nog roligast av spökfikat; efter misslyckandet med de fula spöktryfflarna (Oreotryfflarna) kände jag att min heder till viss del var återställd :-)
 
Oretryfflarna blev förresten tillslut så här: uppträdda på en pinne som cake pops var de väl typ okej. Klart godast i alla fall enligt min smak!
 
Vi hade pyntat rätt ordentligt och började redan fredag kväll. Filip blev nästan arg på mig när jag hade gjort den här toagubben eftersom han tyckte den var så läskig...
 
...men sen började han bygga egna otäcka figurer av hinkar och med lite hjälp med påklädningen av mig.
 
 
Tv-rummet var också dekorerat och ljudsatt med otäcka spökljud hämtat härifrån, samt fikabordet efter fikat.
 
Murgrönan på fikabordet var pyntad med spindlar, råttor, fladdermöss och hundbajs av Filip. :-)
 
Senare var det dags att gå ut och göra Bus eller godis hos grannarna. Barnen var taggade men det gick väl sisådär, de gick runt hela kvarteret men bara nåra få öppnade när de ringde på dörren och kanske tre personer hade lite godis.
 
En snäll granne fick så dåligt samvete att hon gav dem några mynt var :-)
 
Trots misslyckandet med Bus eller godisandet hos grannarna så blev det nog på det stora hela ett lyckat Halloweenfirande, och jag ordnade så att de fick plocka ihop varsin påse med godis hemma hos oss i stället att ta hem.
 
En sak jag ska ta med mig till nästa år är att jag inte behöver baka trettielva kaksorter, för småbarn äter typ bara ett par kakor var sen är de nöjda. Jag var nämligen helt slut på kvällen och somnade snällt vid typ niotiden :-)

Kommentarer
Postat av: Louise

Vilket jobb du lagt ner på den här mysiga dagen för Filip och hans kompisar. Duktig och påhittig :)Den där gubben på toan hade ju skrämt slag på vem som helst :D

Svar: Tack men ja det blev lite väl mycket, haha! Önskar jag bakat mindre då hade det nog blivit mindre jobbigt. :-) Du, JAG blev rädd för gubben på toan :-))))
Anita Blomkvist Johansson

2013-10-29 @ 07:51:45
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0