En slemmig överraskning

Med kollegan Jörgen Wiklund, lärare i fotografi, matematik, naturkunskap och en fenomenal naturfotograf, på skolan kan man räkna med överraskningar lite då och då.
 
Han har bland annat dykt upp med en liten upphittad skadad pärluggla, en annan gång med döda sparvar av nåt slag som ätit sig fulla på jästa rönnbär och sen flygit in i skolans fönster, och nu häromdagen så dök han upp i korridoren med Västerbottens landskapsfisk...:
 
Alltså en Nätting. Jag har aldrig sett en sådan. Så himla äcklig. Hur kunde man välja den där penisliknande geleaktiga varelsen med klitorisformade mun som Västerbottens landskapsfisk? :-)
 
Vet inte om den är nåt finare i profil, men bara så att ni skulle få se. :-)

Kommentarer
Postat av: Louise

Vilket äckel, fisken alltså, huvva. Minns att min mormor tyckte netting var vidrigt. Visst äter de döda djur ?

Svar: Jo men jag har också för mig att de äter döda djur. Men vet du om man brukar äta Nätting? Huvva!
Anita Blomkvist Johansson

2013-10-04 @ 08:01:49
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Louise

Jag tror man kan äta dem och att det var det som min mormor tyckte var så vidrigt :) Själv blir man ju inte särskilt sugen att smaka heller ;P

Svar: Haha, nä, verkligen inte! :-)
Anita Blomkvist Johansson

2013-10-04 @ 11:47:48
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0