Lite från kalaset

Det kändes som att det blev ett lyckat kalas igår. Vi hade mörkerrum där man fick skjuta spöken, discorum och skattjakt. Skattjakten var tydligen jätterolig, så då får jag nog satsa på mer skattkartsritande nästa år.
 
Det var inte så lätt att fotografera rörliga barn i skumt inomhusljus och jag hade ändå inte kunnat lägga ut det eftersom det inte är mina barn och jag inte tänkt fråga föräldrarna om jag ens får lägga ut bilder... men här kommer nåra bilder som en liten sammanfattning i alla fall :-)
 
Efter lite kreativ hjälp från Filip blev glasen ordentligt kalaspimpade med både dubbla servetter, partyparaply och sugrör med metallicspröt. Jag tycker det blev riktigt kalasgrant' jag! :-)
 
Jag fotograferade tårtan i hopplöst ljus och har fått redigera den rejält för att den ska se någorlunda aptitlig ut. Hur som helst så är den nästan likadan som den tårta jag gjorde på farsdag eftersom Filip hade önskat sig det, men jag fick inte tag på färska jordgubbar så det fick bli hallon istället, och det var lika gott det tycker jag. Som kronan på verket pyntade Filip pyntade den med små sockriga kakdekorationsdjur.
 
Här är alla kalasbarnen i en tillsuddad bild, ni får lita på mitt ord när jag säger att de är himla gulliga. Ett av barnen är lite extra välväxt som ni kan se också (ha ha ha!).
 
Mycket märklig bild det här... Filip ser nästan utklippt ut och så har han sår och ärr på kroppen som egentligen är såna där tatueringar som Pelle köpte åt honom på Buttericks. Ser inte klokt ut. Ny cool dinosaurierobot han fått i födelsedagspresent från mormor och morfar har han vid sidan om sig.
 
Pelle med en suddig liten gäst som jag räknar med inte går att identifiera... Vi jobbade som värsta kalasfixarteamet jag och Pelle, höll koll så att alla barn skulle ha kul och hade sällskap om alla för stunden inte ville leka med samma sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0