Utedag på cykel

Vilken helg det varit alltså! Sol och värme så man bara dånar. Jag är så lycklig! Jag pratade med en tjej som kommit med flyget från Stockholm på lördagsförmiddagen och hon sa att de har haft sol och varmt men inte lika tryckande värme som vi hade i Umeå då. Äntligen var det vår tur!
 
Pelle for till stugan på söndagen för att bryta upp altanen som han tänker bygga om, men jag och Filip vi satte oss på cykeln och tog lite oväntat en dagsuttflykt som inte slutade förrens det var nära sängdags för Filip. Då hade jag duktigt ont i rumpan och stela ben, men var så himla nöjd :)
 
Vi började med att cykla till Bölesholmarna som ligger mitt i älven i Umeå. Där badade ungar för fullt i vattnet.  
 
Filip som är lite svår att övertyga om att värmen verkligen var här hade stickevantar och stickemössa på huvudet och tittade skeptiskt på alla lättklädda. "Varför har de inga kläder på sig mamma?" och "Varför badar barnen?"
 
Björkarna lyste knallgröna och det kändes nästan exotiskt där på holmarna.
 
Jag tycker det är lite som Umeås svar på Evergladesträsken i Florida.
 
 
Det är många som sportar ute på holmarna, stigarna är nog behagliga att jogga på.
 
Så fint!
 
Efter Bölesholmarna hann vi åka över till andra änden av stan, till en stor lekpark vid Nydalasjön. Vid det laget hade Filip kapitulerat för värmen och tagit av sig lite kläder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0