Lite söndag

Här är lite från söndagen och mors dag. Idag var det bättre fart på oss! Vi var iväg på cykel redan strax efter klockan tio tack vare att Filip var betydligt snabbare på att klä på sig. Däremot hade han inte ätit nästan nån frukost så vi började med varmkorv på Ica Maxi innan vi skulle cykla över bron till Öhn och sen Pelles jobb för att byta till oss bilen.
 
Vid Kolbäcksbron blev det tvärstopp för blomplockning. Filip är helt lycklig nu över att gräsmattorna är fyllda av "maskblommor" som han kallar dem. Gulle honom som tycker alla blommor fina trots att de räknas som ogräs.
 
Tyvärr var vissa blommor fyllda med myror så han var tvungen att slänga ifrån sig buketten till slut, men det var roligt att plocka i alla fall.  
 
Här står jag och väntar och fotograferar mig själv :) En moder på morsdag. Av Pelle fick jag ett presentkort till en sushikurs imorrn kväll på Sagami ...
 
...och av Filip fick jag en teckning föreställande ett coolt och taggigt farligt monster. Morsdagsmiddag fick jag fixa själv; pasta med chevré, valnötter, ruccola och balsamico/honung/vitlöksdressing. Helt ok fast jag har ätit det nåra gånger förut så det är liksom ingen överraskning direkt :)
 
Jag hade någon slags förhoppning om att åka till havet senare under dagen eftersom vi skulle ha bilen men eftersom det skulle hinnas med ett barnkalas på eftermiddagen så blev det tyvärr inget av det, får väl ta det någon annan kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0