Copper Shade pendel

 
Det blir nästan aldrig några inlägg om inredning i den här bloggen, men nu har jag hittat en lampa jag bara måste blogga om. Om inte annat som en minnesanteckning till mig själv.
 
Jag har sett lampan lite här och där, i tidningsreportage och skyltningar och sånt, och tänkte jag skulle kolla upp vad det är för nån. 
Inom mig vibrerade hoppet om att det skulle vara nån ny Ikeamodell för typ 500 kr men nej, det visar sig förstås vara en helt annan budget man behöver för att man ska ha glädjen att lysa upp sitt hem med denna lampa, nära 5000 kronor kostar en enda!
 
Tom Dixon är märket och man hittar lampan lite här och där på nätet.
 
Jag gillar bäst den i koppar.
 
 
Men den med mässingsyta och kopparinsida ser också tjusig ut.
 
Helst vill man ha flera. Och en gigantisk tillhörande bostad därtill.
 
en restaurang i Schweiz har man jättemånga.
 
Fast jag skulle kunna nöja mig med ett par, tre stycken.
 
Äh, okej då, en enda går också bra.

Kommentarer
Postat av: Ida

Så himla fina, synd att de är så dyra!

Svar: Jaa precis! Det är ju hemskt att säga, men jag hoppas det snart kommer någon billigare kopia på någon av de billiga möbelkedjorna :)
Anita Blomkvist Johansson

2013-03-12 @ 21:20:43
URL: http://idasivertsson.blogg.se
Postat av: Moa

De är jättefina! Har du sett hans ljuslykta Etch i koppar? Den vill jag ha ett flertal av...

Svar: Googlade upp Etch, jättefin! Framförallt måste den ge av sig jättevackra ljuseffekter!
Anita Blomkvist Johansson

2013-03-15 @ 08:56:51
URL: http://moamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0