På tivoli


Tack och lov så var hagelskuren och det efterföljande störtregnet idag över efter bara nån timme. Tur inte bara för att jag cyklade till jobbet utan några regnkläder med mig utan också för att jag lovat Filip dyrt och heligt att vi skulle besöka det där tivolit som kommit till stan.
Det är nog samma tivoli som varit här flera gånger tidigare, men Filip har varit lite för liten för många av attraktionerna. Men i år gick det bättre!
 
Filip började lite lugnt med bilkörning på bana.
 
Sen blev det larven ett par gånger under vårt besök, det är en mini berg-och-dalbana för småttingar. Förra året åkte jag med honom men nu klarade han sig själv :)
 
"Läskig" sa Filip om den :)
 
Sen var flera småttinggrejer antingen stillastående eller helt tomma på barn, inte så stor vits att köra radiobil t.ex. när ingen annan kör.
Till slut fattade Filip modet att testa studsmattorna:
 
Till en början aningen spänd över vad som skulle hända.
 
Men det visade sig vara typ hur kul som helst.
 
Två gånger provade han hoppmattorna, och han fick hoppa lääänge så det var liksom värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0