Resenostalgimiddag och taxfreeshopping

 
Jag köpte färska räkor och tillbehör till middagen ikväll eftersom vi pratat om att skulle äta det när vi kom hem från semesterresan. Jag kopplade det till dagarna i Göteborg eftersom vi pratade om det där så räkorna gav lite resenostalgi. När Filip såg skålen med räkor sa han bläää och att han inte ville inte ha några kackerlackor, så då åt han räk-och kräftröra istället ;-)
 
Vad jag kan minnas har jag aldrig köpt färska räkor så jag hade inte en aning om hur mycket jag skulle köpa men jag köpte ett kilo. Ett litet tips från mig till er är att 750 gram oskalade räkor gott och väl räcker till två vuxna personer när man har lite olika tillbehör till :) Vi fick därför tråkigt nog slänga en del. Men det var så himla gott och somrigt så det måste göras fler gånger.
 
Pelle toppade det hela med att sprätta en av sina fina vinflaskor han köpt på tax free:n på kryssningen till Helsingfors. Det var mousserande så champagneglasen fick åka fram istället för vinglasen :)
 
Här är min taxfreeshopping av alkohol: Jag köpte tre flaskor av mina favoriter till rena vrakpriser; whiskeylikören Drambuie, Bacardi med melonsmak och Likör 43. Melonbacardin kostar det dubbla på Systembolaget och blandad med fruktsoda är det min absoluta favoritdrink som smakar sommar lång väg. Jag kan verkligen rekommendera det! ...Ni lär nämligen inte få smaka av min eftersom jag är alldeles för rädd om den ;)
 
De två små flaskorna till vänster drack jag ur på båten, men jag behöll flaskorna eftersom de var så söta. Min plan är att börja samla på coola flaskor, men Pelle säger att det är råååtöntigt så jag får i såna fall bara ha dem i stugan, hehe :)
 
Jag blev lite köpglad efter en buffémiddag på båten där fri mängd vin och öl ingick så jag överdrev min shopping av läppglans något... det blev min favoritgloss från Clarins i tre olika nyanser (01, 04, 05) eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken jag skulle ha :) också blev det en blush från Kanebo.
Som tur är visar det sig att jag "tjänat" en hacka på detta, glossen verkar kosta 200 kr i butik men kostade 125 kr styck i tax freen. Blushen betalade jag 325 kr för på båten, den verkar ligga på mellan 360 kr - 425 kr i butik.
 

Det är ju hopplöst att få till rätt färg på saker när man fotograferar själv så jag tog dessa bilder från nätet så att ni får se ungefär vilka färgtoner blushen och glossen hade. Blushen var ganska ljust rosa och hade färgnumret 03 Usukurenai, den passar nog bättre på vintern när jag är blekare. Sen till höger syns den ljusaste av de tre glossen, alltså nr 01, men alla glossen är generellt rätt så lika varandra i färgton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0