Loppisfynd i Örnsköldsvik

I gårdagens inlägg från vår utflykt till bland annat Skeppsmalmen så berättade jag att vi ju även besökte den här stora och bra loppisen som ligger i hamnen, alldeles vid parkeringen till järnvägsstationen, i Örnsköldsvik. 
 
Alltså kolla bara överflödet som syns i den här bilden - BRA LOPPIS säger jag bah! Tipset om den kommer från en loppisgalen arbetskamrat till mig och här kan man faktiskt göra fynd eftersom det är inte så överprisat. Fast jag har ingen koll på märken och kvalitet och sånt utan jag köper det jag tycker är fint.
 
Jag tittade en del på porslin med guldkant då jag känner överväldigande svaghet för prål nuförtiden. Nu är ju en del sånt insmuget i stugan våran så där har jag ju en prålventil :) Tidigare så har allt som varit stilrent varit mitt ideal men jag tror helt enkelt jag börjar bli skitless på att allt ska vara så jäkla cleant.
 
Den här fina bysten av en sorgsen flicka i naturlig storlek för blott ca 150 kr hade jag gärna köpt men den passar ju inte alls in i vårt hem tyvärr. Det får bli mitt tips till nån av er där ute som den kanske kan passa hos.
 
Det här blev min skörd tillslut; ett julpynt i form av en guldboll 10 kr, fem servettringar i mässing 5 kr styck, en glasvas som låtsas vara av kristall för 125 kr och fem stora (A3) skissblock för vardera 5 kr stycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0