Polisuppbåd på Midgårdsskolan

Det är alltid uppiggande att mötas av polisuppbåd när man kommer till jobbet.
 
 
 
 
Skurken hade de tryckt upp mot polisbilen.
 
Oops, jag är upptäckt! Kallar han på förstärkning nu måntro?
 
Snart var övningen över. För som vanligt var det polisstuderanden som höll på att träna sig, de håller ju en del av sin utbildning i lokaler bredvid Midgårdsskolan.
 
Den här övningen var ju lugn, men precis före jul när jag skulle cykla hem från skolan möttes jag av 30-40 stycken "fulla" poliser som kom emot mig och skrek och tjoade, och då cyklade jag en omväg för att slippa möta dem trots att jag visste det bara var på låtsas. Lite lustigt hur man kan reagera :). De höll väl på med nån kravallövning eller vad-det-nu-kan-heta.
 
Men det är alltid lite uppiggande att råka ut för polisövningarna. Jag kommer att sakna dem när de flyttar all sin undervisning till universitetsområdet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0