Middag med arbetslaget

Nu blir det lite fel ordning på inläggen här, söndagsinlägget från stugan kom före det här inlägget om middagen med arbetslaget i fredags. Men blogga från stugan fungerar urdåligt så det får bli så.
 
Alltså; i fredags åt hela arbetslaget middag hos fotolärarkollgena Micke som nyligt har fyllt 60 och svenska- engelskaläraren Mia som går i pension. Så vi hade en del att fira. Micke är fruktansvärt bra på att laga mat, så matupplevelsen var sådan att jag efteråt blev lite gråtmild (sant!) när jag tänkte på allt det goda. Tänk att någon ägnat så mycket tid och energi och entusiasm att laga mat åt just mig! (och ja alla andra i arbetslaget, men jag är ju en del av det).
 
Här är lite bilder från middagsbordet:
 
Ser ni att det liksom bildas ett hjärta på bordet framför Mia? Lite gulligt :)
 
Micke förbereder maten.
 
Rosévin till förrätten.
 
Förrätten till vänster: gratinerad chevréost med en sirap gjord på blodapelsin och apelsinblomshonung, till soppa på fänkål och blodapelsin med lite olika färska örter mixat och silat och sen skalade räkor på slutet. 
Efterrätten till höger: Vaniljpanacotta md lime, mynta, sirap och färska hallon och blåbär. 
Huvudrätten som var lammstek med ugnsbakade grönsaker, sallad och surdegsbröd till missade jag att fotografera tyvärr.
 
Fan i mig gudomligt alltihopa!

Kommentarer
Postat av: Paull

Anita

Ja det var en middag det, en man middag där smakerna verkligen "gifte" sig med varann.

Svar: Kan bara hålla med...! :)
Anita Blomkvist Johansson

2013-01-21 @ 21:41:02
URL: http://pgrahn.com
Postat av: MammaMedia

Vackert upplagda bilder! Det var så galet gott att man nästan tror att man drömt det, vill ha igen och igen och igen, och vin, jag går på kur nu, alkoholfri i 14 dar, PUH! Om det är svårt så är det nog nyttigt.

Svar: Haha, ja jag går också och tänker på den där gomaten! Nästan så man blev religiös. Eller i alla fall så blir jag mer sugen på att börja laga godare mat.
Anita Blomkvist Johansson

2013-01-28 @ 22:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0