Grill och mys i stugan

På fredagen bestämde vi lite plötsligt att det skulle bli en helg på stugan, så igår förmiddag, lördag alltså, packade vi ihop oss och gav oss iväg i ett vårliknande februariväder. Jag gjorde lite annat fredag kväll men det tar jag sen.
 
Lördag och söndag hade ungefär samma upplägg eller innehåll: mysa och se film, grilla korv, Pelle skottar snö, också var det en del målande i en Spindelmannenmålarbok som Filip nyligen fått av sin farmor. Emellanåt blev det även en del brottningsmatcher och kittlingsattacker för att hålla vår lättuttråkade 4-åring på gott humör.
 
I stugan har vi bara några få tv-kanaler så vi såg faktiskt på melodifestivalen där på lördagskvällen. Jag tyckte att den här låten var bra på riktigt (HEJA HEJA HEJA!).
 
Här är bilder från stugan:
 
Filip var råhungrig när vi kom fram så det blev ganska snabba ryck för Pelle att skotta fram en gång till grillplatsen för att vi skulle kunna grilla korv.
 
Efter grillningen ropade Filip från sin lekstuga eftersom han inte fick upp dörren och jag höll knappt på att ta mig över snödrivorna för att hjälpa honom. 
 
Men sen tog vi oss in. Filip bjöd som vanligt stort men hade en del sms att skicka. (Orkar knapp tänka på hur giftig all den där plastmaten måste vara och alla andra plastleksaker han har. Jag är en dålig mamma)
 
Innan vi skulle gå in i stugan för kvällen behövde gången till huset putsas till.
 
Där kunde man se spår av små klövar och tassar från såna som varit på besök vid stugan när vi inte varit där.
 
Sen blev det Kalle Anka i sängen medan Pelle såg skidor på tv. Jag passade på att tjuvläsa tidningar samtidigt.
 
Här är soluppgången från idag. En av få fördelar med att Filip inte skäms för att väcka en före klockan 7 på morgonen är ju att man får se så fina himlar och jag kan ju inte låta bli fotografera fast jag måste ha minst 100 likadana bilder sen förut.
 
Och här är fina trädtoppar.
 
Senare under dagen så tog vi en liten promenad med bob:en på skoterspåren och grillade därefter lite mer korv. Det bästa var nog när vi kom in och jag kunde sova en lång stund medan Filip låg och såg Bortspolad och sen lekte med Pelle.
 
Framåt sextiden var det dags att åka hem. Här spanar Pelle och Filip in fullmånen bakom min rygg framför den färdigpackade bilen.
 
Månen såg ut ungefär så här, fast den var skarp och inte en vit blobba som kameran ville det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0