Min lärarlegitimation har kommit

 
Man kan konstatera att det lär bli lite tunt i schemat nästa höst, jag är nämligen inte legitimerad i Grafisk kommunikation som är mitt huvudämne... :-\ Vid det här laget har jag undervisat i ämnet i kanske 13 år.
Jag är inte direkt chockad eftersom jag misstänkte att det kunde bli så, men förvånad över idiotin trots allt. Men man får väl se fram emot lite fortbildning nästa läsår då kanske :-)
 
En närmare bild på mina behörigheter. Är det nån som fattar vad det där med "...försöksverksamhet med riksrekryterande gymnasial spetsutbildning" handlar om??

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Jag blir bara så trött på skolverkets bedömningar. Du känner väl till att dom jan får din rektor även lägga till saker som han/ hon vet att du undervisat i. Detta är en följd av att över en tredjedel har överklagat en felaktig bedömning. Om du frågar mig som undervisat åxå i 13 år så är jag i nuläget bara behörig att undervisa i förskoleklass. Jag har skrivit brev och håller på att överklaga men det tar energi och man känner sig kränkt det kommer jag inte ifrån hur fint min rektor än kommer att skriva. Det är ett sjukt system där man är i händerna på en handläggares omdöme

Svar: Bra tips det där med att rektorn kan lägga till saker i ens legitimation! Helt sjukt att du bara får undervisa i förskoleklass, systemet är helt ologiskt. Annars kan man väl hålla med om att det är bra att det ska vara behöriga lärare, men det hade ju kunnat lösas på nåt smidigare sätt. Hoppas det löser sig för dig.
Kram
Anita
Anita Blomkvist Johansson

2013-12-31 @ 08:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0