Julförberedelser

Jag är uppe mitt i natta och har fixat med julgodis, och nu har jag fastnat i nån läskig film på SVT1 som jag inte vet om jag vågar se klart. Det är utav det bästa med att ha lov, att man kan nattsudda, fast det är väl inte fullt så härligt som förr i tiden när man kunde sova bort halva dagen efteråt. :-)
 
Idag har jag jagat julklappar i flera timmar och tillsammans med Pelles paket så börjar det bli en rejäl hög under granen. Det kan vara det mesta hittills och jag skyller allt på Filip :-)
 
Nu har jag också bakat alla mina favoritjulgodisar; chokladkola som man bryter och kulor av mandelmassa och choklad med några droppar passande likör i, och sedan tidigare har jag gjort Oreotryfflar och snabbfudge (som ju smakade mer som nougat). Allt ska vi ha med oss upp till Luleå där vi ska fira jul hos min ena bror med familj.
Hur har ni det med julförberedelser? Har ni några speciella favoriter under julen? :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0