År 2013: Del 2

Här kommer fortsättningen och slutet på årshjulet jag började med för ett par dagar sedan:
 
Den 18:de maj var det kulturnatta och en överraskande tidig sommarvärme med björkar fulla med illgröna små nyutspruckna björklöv. Vi tittade bla. på gamla bilar vid Mimerskolan...
 
...och besökte Polishögskolan som hade öppet hus. Filip fick handboja en polis och träningsfightas med en annan.
 
I slutet av maj åkte vi till Sundsvall för att fira Pelles födelsedag; han fick Ferrarikörning och hotellboende på Knaust av mig. Det var hans allra bästa födelsedag enligt mig. Ha ha.
 
Det blev en helt ljuvlig helg där i Sundsvall med riktig sommarvärme.
 
Den 6:e juni fyllde mamma 78 år och helt osannolikt lyckades hon få ihop hela närmsta familjen till stugan i Klubbviken. Pelle var inte med först men dök överraskande nog upp en stund på sin mc ända från Umeå.
 
På min första semesterkväll firade vi genom att köpa sushi och åka ut till Norrmjöle.
 
I slutet av juni blev det dags för årets semesterresa; vi började med en natt på fint Elitehotell i Gävle.
 
Sen åkte vi till ett annat fint Elitehotell i Stockholm där vi hade en fantastisk utsikt från rummet. Här är Gröna Lund inzoomat från vårt hotellfönster.
 
Efter Stockholm åkte vi en kryssning till Helsingfors för att därefter åka till Göteborg där de här bilderna kommer från. På restaurang vid Slottsskogen till vänster och ett annat fint Elitehotell till höger (tjatigt jag vet, men vi tycker ju liksom att det är en del av upplevelsen, tror det lätt kan bli så när man har barn och tillbringar mycket tid på hotellet).
 
På väg norrut igen stannade vi en stund i västkustsköna Mollösund.
 
Jag fick lappsjuka (och Pelle också tror jag) när vi kom hem från semestern i södra Sverige så vi körde på lite kortare bilutflykter hit och dit för att förlänga semesterkänslan. Bilderna förseställer till vänster Skeppsmalen som påminde oss om västkusten lite, och bilden till höger är från Mosjön från samma lilla biltripp.
 
Precis innan jobbet skulle börja om igen så var min äventyrslängtan så stor och börja-jobba-ångest så svår så jag kämpade och skrapade ihop en resekassa så att jag skulle kunna ta mig till Stockholm. Så härligt! Umgicks med vänner och gick bland annat och tittade på Gaultiers modeutställning och njöt av att vandra på solvarma sensommargator i huvudstaden.
 
Sista veckorna av sommaren var en ovanligt livlig badarperiod för mig och Filip. Jag brukar typ aldrig bada på somrarna men med den sena sommarvärmen så blev det plötsligt inbjudande och det känns nästan som en dröm när jag tänker på det.
 
När skolorna börjat blev solljuset allt släpigare och kvällarna allt mörkare och vi spenderade en hel del tid i stugan för att koppla bort och av från jobbet så mycket som möjligt.
 
I mitten av september fyllde min styvfar Eskil 75 år så då blev det stort kalas i Luleå. Han fick bland annat en t-shirt med ett gammalt foto på honom och mamma som tryck (bilden till vänster) :-)
 
Redan i oktober började uppladdningen för Halloween med ny vampyrdräkt som provades ivrigt.
 
I slutet av oktober var det så dags och vi pyntade halva huset fullt med läskigheter, och med den långa milda hösten kunde barnen springa runt i sina dräkter utan att frysa ihjäl nästan något alls :-)
 
Den 16:de november fyllde Filip 5 år och vi firade med många presenter och ett lagom stort barnkalas.
 
Till sist har jag kommit fram till denna helg då vi äntligen har tagit fram julgranen. En fin syntetgran som börjar lukta lite dammigt men som får funka ändå eftersom vi vill ha gran så länge och dessutom ska åka bort över juldagarna. Och Filip bryr sig inte om sånt; han var så övertänd när vi tog fram granen så att han nästan var  som snabbspolad :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0