Jordgubbspojke och lördagsrapport

 
 
Filip har just somnat och jag ska strax gå och lägga mig i tv-soffan och se nån film. Vi (mest jag) har varit råslö idag, en kombination av att jag varit utarbetad efter arbetsveckan och att jag fick en liten förkylning (som nådde sin kulmen igår så den lär ju gå över snabbt).
 
Pelle blir kvar i stugan över natten. Han har varit där och röjt på en sån där inplanerad röjningsdag de har på stugområdet varje höst. Vi är inte så sugna på att få så pass uppröjt att vi ser ner till lilla hamnen, eller blir sedda från hamnen, som är strax nedanför vår stuga men det finns grannar som vill röja kalhygge style så det var tur Pelle var där och höll koll :-)
 
Jag tog lite bilder när Filip fick jordgubbar som mellanmål idag. Det ligger på hans topplista vad gäller godsaker. Man kanske kan få typ så där tre stycken av asken om man frågar snällt men resten äter han nästan alltid upp själv. Fler saker på hans topplista som drar åt det lite mer udda hållet för små barn är även mörk choklad, ädelost, oliver och ansjovis (!).
 
Jag dirigerar;
Bild 1: Filip, kan du sitta rakt så jag får ta en bild på dig och jordgubbarna?
Bild 2: Alltså kan du visa hur glad du är över jordgubbarna?
Bild 3: Kan du se JÄTTEGLAD ut över jordgubbarna?
 

Kommentarer
Postat av: Louise

En liten finsmakare :)

Svar: Ja ibland så. :-)
Anita Blomkvist Johansson

2013-09-01 @ 08:05:16
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0